رنگی کردن منوهای پرکاربرد و غیرفعال کردن منوهای کم کاربرد در فتوشاپ


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 18 شهريور 1391
بازدید : 3564
نویسنده : وب سایت پی سی اید

رنگی کردن منوهای پرکاربرد و غیرفعال کردن منوهای کم کاربرد

در فتوشاپ cs6 وcs5

اگر دوست دارید گزینه‌هایی از لیست منوهای فتوشاپ را که بیشتر مورد استفاده شما قرار می‌گیرند، از دیگر گزینه‌ها متمایز نمایید، و یا گزینه هایی که کمتر از آنها استفاده می کنید را پنهان کنید، بهتر است در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

برای این کار مراحل زیر را دنبال نمایید.

1.   به منوی Edit مراجعه نموده و در پایین لیست، روی گزینه Menus کلیک نمایید یا کلید میانبر «Alt+shift+ctrl+m» را فشار دهید تا پنجره «keyboard shortcuts and menus» باز شود.

2.   اگر دوست دارید که تنها گزینه‌هایی که به نسخه جدید فتوشاپ اضافه شده‌اند را رنگی کنید، در کادر «Set:» که در ابتدای صفحه قرار دارد گزینه «New in CS 6» را انتخاب کنید. با این کار تمام منوها و گزینه‌هایی که جدیداً به فتوشاپ اضافه شده‌اند یا ارتقاء یافته‌اند، به رنگ آبی در خواهند آمد.

3.   اما اگر بخواهید به دلخواه خود منوها را تغییر (رنگی کردن، غیر فعال کردن) دهید، باید ابتدا در کادر مقابل «Menu for»، تعیین کنید که قصد تغییر و متمایز کردن منوهای اصلی را دارید یا پانل منوها را می‌خواهید متمایز کنید.

4.   اکنون در کادر پایین، منوها ظاهر می‌شوند که در کنار هر منو، فلشی قرار گرفته است و شما با کلیک روی آن‌ها، می‌توانید زیر مجموعه های موجود در هر منو را مشاهده و ویرایش کنید.

5.   پس از کلیک کردن روی منوی مورد نظر، مشاهده می‌کنید که در رو به روی گزینه‌ها، دو گزینه وجود دارد.

گزینه اول: این کادر که با آیکون «چشم» مشخص شده است، برای غیر فعال کردن یا فعال کردن گزینه‌ها می‌باشد. به این صورت که اگر شما در لیست منوها، از گزینه ای استفاده نمی‌کنید و یا کمتر استفاده می‌کنید، می‌توانید روی آیکون چشم کلیک نمایید تا تصویر «چشم» از داخل کادر برداشته شود. با این کار شما گزینه مورد نظر را غیر فعال کرده‌اید.

نکته: با غیر فعال کردن گزینه‌ها، شما در واقع آن‌ها را از دید خارج کرده‌اید و این به این معنا نیست که دیگر به آن‌ها دسترسی نداشته باشید، بلکه می‌توانید هر زمان که قصد استفاده از آن‌ها را داشتید، در محیط فتوشاپ، روی منوی مورد نظر کلیک کنید و گزینه «Show All menu items» را انتخاب کنید تا ادامه لیست و گزینه های پنهان، نمایش داده شوند. این گزینه تنها زمانی در لیست منوها نمایش داده می‌شود که گزینه ای را غیر فعال کرده باشید.

گزینه دوم: گزینه دوم مربوط به رنگی کردن منوها می‌باشد که در حالت پیش فرض روی «None» قرار دارد که شما با کلیک روی آن، و در کادری که باز می‌شود، رنگ دلخواه را برای گزینه های مورد نظر انتخاب نمایید.

6.   در پایان اگر قصد اعمال تغییرات را داشتید روی OK کلیک نمایید. اگر قصد خروج بدون اعمال تغییرات را داشتید گزینه Cancel را انتخاب نمایید؛ و اگر قصد دارید از ابتدا تنظیمات را انجام دهید، کلید Alt را نگه دارید تا کلید Cancel تبدیل به کلید Reset شود سپس همان طور که Alt را نگه داشته‌اید، با موس روی آن کیک کنید تا تنظیمات به حالت اولیه باز گردد.

نویسنده: گروه پی سی اید – آدرس : http://pcaid.bgsc.ir

استفاده از این مطلب و سایر مطالب وبلاگ، تنها با ذکر منبع مجاز است.

 




:: موضوعات مرتبط: آموزش فتوشاپ , ,
:: برچسب‌ها: رنگی کردن منوها در فتوشاپ , متمایز کردن منوهای پرکاربرد در فتوشاپ , تنظیمات منوها در فتوشاپ cs6 , غیر فعال کردن منوهای کم کاربرد , پنهان کردن منوها در فتوشاپ , غیر فعال کردن ئگزینه های اضافی در منوهای فتئشاپ , آموزش رنگی کردن منوها در فتوشاپ , آموزش فتوشاپ cs6 , آموزش photoshop cs6 , تنظیمات فتوشاپ cs6 , آموزش فتوشاپ cs5 , ویرایش منوها در فتوشاپ , آموزش حرفه ای فتوشاپ , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


همراه با وب سایت آموزشی پی سی اید، حرفه ای شوید...!

نظر شما در مورد وب سایت pcaid چیست؟ (نظر سنجی جدید)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آموزش حرفه ای رایانه و آدرس pcaid.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر بنویسید. در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 94
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 900
بازدید ماه : 7550
بازدید کل : 559313
تعداد مطالب : 372
تعداد نظرات : 251
تعداد آنلاین : 1

RSS

Powered By
loxblog.Com